Ako pri behu správne dýchať

Skôr ako sa naozaj rozbehneme mali by sme vedieť niečo aj o správnej technike dýchania.
Pri behu dýchajte zároveň nosom a ústami. Týmto spôsobom sa do pľúc dostane oveľa viac kyslíka. Uistite sa, že dýchate bránicou a bruchom, nie iba plytko hruďou. Vydychujte ústami a sústreďte sa na plný výdych, aby ste z tela dostali čo najviac oxidu uhličitého.

Hlboké dýchanie zabezpečí dostatočný prísun kyslíka, menej zaťažíte ramenné svaly a zároveň sa vyhnete sa nepríjemnemu pichaniu v boku.

Snažte sa dodržať pravidelný rytmus v pomere 3:2. Znamená to, že počas prvých troch krokoch vdychujete, počas ďalších dvoch vydychujete. Pomer 3:2 sa zvyčajne uplatňuje pri ľahších behoch. Ak bežíte rýchlo telo si bude pýtať viac kyslíka a automaticky zmení pomer na 2:1, t.j. nádych počas dvoch krokoch, výdych v nasledujúci krok.

Na záver ešte niekoľko tipov:

  • Ak ste začiatočník zvoľte radšej pomalšie tempo a o to viac sa sústreďte na dýchanie. Pri behu by ste mali byť schopný hovoriť súvislé vety bez toho, žeby ste lapali po dychu – tzv. talk test.
  • Ak dlhšie bežíte na kyslíkový dlh a dochádza Vám dych, spomaľte alebo si dajte prestávku.Telo automaticky doplní zásoby a Vy môžte pokračovať v tréningu.

Zdroj: www.running.about.com