Predajňa už OTVORENÁ a ONLINE beží bez zmeny. Široká ponuka skladom a bezpečný spôsob doručenia + možnosť osobného odberu na predajni. 

Beh a koronavírus

Koronavírus je pre nás všetkých veľkou výzvou. Niektorí z nás pracujú z domu, fitnescentrá a telocvične sú zatvorené, rôzne športové podujatia boli zrušené… A navyše tu máme slušnú sociálnu abstinenciu. Dobrou správou však je, že behať sa zatiaľ stále dá. Ešte lepšou správou je, že pobyt na čerstvom vzduchu posilňuje náš imunitný a mentálny systém a rovnako znižuje stres. Aj pri behu však musíte konať zodpovedne. Preto sme pre vás pripravili zoznam dôležitých vecí, ktoré je potrebné dodržiavať. 

PRAVIDLÁ BEHU

Beh je jedným z mála športov, ktoré môžete stále robiť. Ak pracujete z domu a doma trávite takmer všetok čas, beh si môžete zaradiť tam kde sa Vám to hodí najviac. Môžete ísť behať ráno, či večer, jednoducho vtedy keď už potrebujete ventilovať, ale hlavne v tedy, keď je to najbezpečnejšie. Nesmiete však zabúdať na niekoľko vecí:

ZDRAVOTNÝ STAV

Kontrolujte si denne svoj zdravotný stav! Je to dôležité v “normálnych časoch”, ale ešte dôležitejšie za súčastných okolností. Ak sa cítite slabšie, je Vám chladno, alebo máte pocit podráždenia dýchacích ciest, neriskujte! Zostaňte doma! Zabránite tak nielen vyčerpaniu ale znížite pravdepodobnosť nakazenia ostatných.

KDE BEHAŤ

Veľmi dobre zvážte kde pôjdete behať. Určite sa vyhnite preplneným miestam, prípadne miestam ktoré sú čiastočne uzavreté. Buďte asociál a behajte sami. Pokiaľ je to apoň trošku možné, vyberte si beh v prírode. A nezabudnite udržovať potrebnú vzdialenosť od ostatných bežcov!

BEŽECKÁ ETIKETA V ČASOCH PANDÉMIE JE EŠTE DÔLEŽITEJŠIA

Ešte predtým, ako sa vyberiete behať porozmýšľajte o svojom bežeckom správaní. Ak zo zvyku či podvedome pľujete po zemi, futbalovo “fúkate” nos uistite sa, že k tomu nedochádza v blízkosti ostatných, či už bežcov alebo ľudí okolo Vás. Vírus ostáva istý čas vo vzduchu a zdravie pre nás všetkých je predsa tá najväčšia priorita. Pokiaľ domá máte “buffku”, používajte ju! Majte ju k dispozícii na krku a keď nastane situácia, jednoducho ju použijete. Ak ste doposiaľ bežecké oblečenie prali až po x-tom behu, teraz tak spravte ihneď po tréningu.

BEH A UMÝVANIE RÚK

Umývajte si ruky! Často! Ak to je možné, ničoho sa nedotýkajte. Je lepšie si dvere otvoriť lakťom ako rukou. Iste nebudete jediný. Máte zlozvyk často sa počas behu dotýkať tváre? Zakážte si to. Sliznice nosa, očí a úst su pre vírusy vstupnou bránou.

BEH JE PÔŽITOK

Doslova a do písmena si beh vychutnávajte! Hlavne v tomto období sa tešte z toho, že môžete behať! Bežecké preteky boli zrušené, či presunuté na neskôr, takže žiadna panika. Berte beh ako balzam na dušu a telo. Tréningy vo vysokej intenzite môžu imunitu zaťažiť, času na tvrdé bežecké tréningy budete mať ešte dosť. Teraz si užívajte prírodu, čerstvý vzduch a nové bežecké trate, ktoré sa objavili práve kvôli týmto ťažkým časom. A samozrejme, užívajte si, ŽE STE FIT A ZDRAVÍ!

Veľa zdravia praje Matej