Beh po schodoch

Schody sú perfekný a dostupný tréningový doplnok k bežeckým tréningom, významne zapája do činnosti stehná a lýtka. 
Beh po schodoch dodá viac sily ako samotný beh po rovine, posilujeme ním svaly podobne ako na posilovacích strojoch vo fitness centre. Účinnou pomôckou môže byť stepper, ten síce pracuje s rovnakou skupinou svalov, ale nedovolí rovnakú rýchlosť a rozsah pohybu ako beh po reálnych schodoch.

Schody dodajú svalom silu, rýchlosť a podporia správne fungovanie srdca. Rozvoj sily podporia opakované dlhé výbehy schodov vo voľnejšom tempe, rýchlosť naopak dodajú kratšie, intenzívne výbehy s dlhším intervalom odpočinku. 

Je to jednoduché, stačí zájsť na miestny štadión, tribúnu alebo akékoľvek miesto, kde sú schody. Pred tréningom je veľmidôležité dobré zahriatie, beh, prípadne si schody niekoľko krát vyjdite pomalším tempom. 

Pre inšpiráciu uvádzame príklad tréningu, kde jedna séria pozostáva z piatich výbehov:
1. Znožmo po dvoch schodoch
2. Výbeh po dvoch schodoch
3. Znožmo po jednom schode
4. Výbeh po jednom schode
5. Znožmo dva schody hore, jeden schod dole

Dole po schodoch kráčajte, využite tento čas na vydýchanie a krátky odpočinok. 
Opakujte podľa trénovanosti 2 až 5 sérií. 
Medzi jednotlivými sériami zvoľte približne 5 minútový výklus.

Jednotlivé výbehy je môžné kombinovať. Dá sa bežať znožmo, brať schody po dvoch, prípadne striedať pri odrazoch pravú a ľavú nohu, v tomto prípade naviac zvyšujete balančné schopnosti tela.
Vzhľadom k skutočnosti, že tréning po schodoch je dosť náročný, nemal by byť v tréningu jediným. Vhodné je ho striedať z inými, menej náročnými tréningami, aby telo dostalo čas na zregenerovanie. 
Veľkou výhodou behania po schodoch je to, že schody sú naozaj dostupné pre každého a jediné, čo potrebujete, sú bežecké topánky. Nám už potom nezostáva nič iné, len popriať Vám veľa síl v tréningu! Naozaj sa to oplatí.

www.bezeckepotreby.sk