Prekonajte obavy a užite si zimný beh!

Všetko je pokryté snehom!
Poobzerajte sa po snehu, ktorý je už ušlapaný – budete mať omnoho lepšiu trakciu. Čerstvý sneh môže zakryť nerovnosti a diery, ktoré si všimnúť nemusíte a zranenie je raz-dva na svete. V prípade, ak sú cesty pokryté ľadom, radšej neriskujte a ostaňte vnútri. 

Je tak chladno, že dýchanie bolí!
Výskumy potvrdili, že beh pod nulou Vašim pľúcam neublíži  Niektorí bežci samozrejme môžu byť z chladného vzduchu podráždení. V tom prípade je potrebné siahnuť po kukle, alebo šatke, ktorá zabráni vdychovaniu studeného vzduchu. 

Moje chodidlá budú určite mrznúť!
Mnohé bežecké topánky sú navrhnuté pre čo najlepšiu ventiláciu. Teda presne opačne, ako potrebujete v zime. Existujú teda nasledovné možnosti:

  • siahnuť po bežeckej obuvi s membránou (nižšia priedušnosť rovná sa nižší únik tepla)
  • bežecké ponožky ktoré neobsahujú cool-max (v zime nežiadúce), ale buď merino vlnu, alebo vyššiu gramáž spojenú s ľahkou impregnáciou.

Ja neviem kde mám v zime behať!
Hlavným cieľom je stabilná opora, tj. snažte sa behať tam, kde je to bezpečné! Zima nám naše možnosti pekne zníži, no hľadajte odhrnuté a hlavne posypané cesty či chodníky. Ak u Vás zvíťazí cesta, nezabúdajte, že rovnako ako Vy, aj autá majú oveľa nižšiu trakciu. Vyberajte si dobre osvetlené miesta, spomaľte tempo a koncentrujte sa na cestu pred Vami!

Na ceste je kopec ľadu! 
Ak sú cesty a chodníky pokryté ľadom, radšej ostaňte vo vnútri. Ak nemáte možnosť použiť bežecký pás, skúste nájsť inú alternatívu. Zaujímavým riešením sú schody alebo beh v hlbokom bazéne.

Nezabúdajte však, že hoci neexistuje zlé počasie, len nevhodné oblečenie, fyzika platí stále. Ignorovanie zdravého rozumu Vás vyradí na týždeň-dva, čo za obetovanie tréningu určite nestojí. A hlavne sa nikam nežeňte! Ste mimo sezóny, kedy sa má telo zotaviť, pripraviť na ďalší tréningový cyklus a nie “lámať osobáky” na svojej obľúbenej trati.

Prajeme veľa bezpečných kilometrov!

Zdroj: http://www.runnersworld.com